Persoane interesate

joi, 23 februarie 2017

CUGETĂRI DIN BUTOIUL LUI DIOGENE- episodul 2- ISTORIA SE REPETĂ

Întotdeauna mi-a plăcut istoria. Poate pentru că n-am văzut în ea date greu de memorat, ci oameni. Oameni ca și noi, care, cu toate că au trăit în alte vremuri, au fost exact ca  noi, oamenii de azi. De multe ori am avut impresia că istoria se repetă la nesfârșit....Mulți se plâng că vremurile nu mai sunt cum au fost...eu, în acest moment, cred exact contrariul: că totul este exact cum a fost, că nimic nu se schimbă în esență...ceea ce se schimbă este doar ambalajul....Am impresia că,din pacate, în ecuația istoriei, de la origini până în prezent, prostia(si ipocrizia) umană este o constantă....Nu ma credeți? Să vă dau un exemplu: din intamplare, am gasit pe Descoperă.ro, un top al celor mai ciudate meserii în istorie. Ghiciți care e no.1......!:

Stergator de funduri regale Vrand parca sa ilustreze perfect trista butata "Ce nu face omul pentru o bucata de paine", englezii au inventat in trecut scarbavnica "meserie" a stersului de funduri incoronate. Denumit ofical si pompos The Groom of Stool, individul respectiv era la origine un fost servitor exceptional, "ridicat in rang". Noua sa datorie la locul de munca era aceea de "a curata anusul regal dupa defecare". .... postul de stergator era considerat foarte valoros. O multime de fii de ministri, lorzi si generali se imbulzeau pentru "nobila" cinste. Spre sfarsitul Evului Mediu, urata atributiune a intrat in indatoririle secretarilor personali ai regilor. Prin natura gestului intim, acesti secretari ajungeau, in timp, sa discute cele mai intime probleme cu regele si beneficiau de toate protectia si sprijinul monarhiei. Groom of the Stool ajunsese, asadar, un inalt rang social, vanat de multi."

În marea mea naivitate, am avut momente când credeam că e o invenție a lumii moderne! Mai mult că sigur că istoria se repetă! Cât e de veche această meserie, și încă se pastrează. și e la mare moda. Cred că s-a și răspândit considerabil, fiind mult mai multe posturi disponibile decat in trecut, pentru că, deh...s-au înmulțit fundurile regale.Și oricine se poate angaja la mai multe deodata....!!!
UPDATE: mai nasol e când Ștergătorul de Funduri Regale ți-e coleg și ești nevoit să te ferești în mod constant de mizeriile pe care le împroașcă. .Dar, despre asta, într-un alt episod

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu